Contacteer ons

Over Renneboog

Waarom Apotheek Renneboog?

Apotheek Renneboog is reeds meer dan 140 jaar een gereputeerde familieapotheek. Behouden wat goed is en versterken op basis van nieuwe inzichten en technieken, fungeerden als kompas. Inzetten op het vakmanschap van de apotheker heeft geleid tot sterke huismerken als ook uitstekende magistrale bereidingen.

Als familieapotheek zijn we gekend voor een advies op maat en een luisterend oor. Wetende dat elke persoonlijke situatie uniek is, streven we steeds naar een optimale zorg voor uw goede gezondheid, snelle genezing en/of het ondersteunen van levenskwaliteit.

Over 5 generaties heen heeft Apotheek Renneboog naar schatting meer dan 2.500.000 tevreden bezoeken gerealiseerd. Een glimlach, betrokkenheid en kennis & kunde is onze receptuur geweest sinds 1877.

Wat zijn de drie pijlers van Apotheek Renneboog?

Bij de selectie van ons productportfolio of vergaren van kennis via opleidingen, hanteren we drie leidende principes.
Inzetten op preventie: “Voorkomen is beter dan genezen.”

Het menselijk lichaam is als mechaniek. Zorg ervoor dat je onderdelen in topconditie blijven. Kom vrijblijvend praten of stel je vraag online via chat of ons contactformulier en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen. 

Nature…what else?
Mineralen, vitaminen … zijn essentiële bouwstoffen voor het lichaam. Fytotherapie, plantengeneeskunde of gezondheid uit de natuur, is mits juist gebruik en dosering erg geschikt voor de behandeling van vaak voorkomende aandoeningen. Maar het zorgt ook voor de bewaring van onze schoonheid!

Huismerk & Kwalitatieve producten
Doorgeven van kennis en kunde is steeds het credo geweest ten huize Renneboog. Wat al goed is, versterken met nieuwe kennis en inzichten. Ons vakmanschap, verzameld in een pil, zalf of siroop, beantwoordt aan de specifieke noden van elk individu. Bewezen werking sinds 1877, op maat (indien nodig) en goed voor de portemonnee.  

Naast ons huismerk selecteren we een kwalitatief productportfolio. We zetten niet in op het grootste productportfolio maar wel op een kwalitatief assortiment dat het resultaat is van een grondige leveranciersselectie. Niche boven generalist, aandacht voor duurzaamheid en productsamenstelling en natuurlijk een wetenschappelijk onderbouwde en bewezen werking, zijn onze criteria.

Waarom een online apotheek?

In de eerste plaatst willen we ontzorgen én een persoonlijk advies geven, afhankelijk van de situatie. Wil je jouw producten graag snel, veilig en efficiënt of weet je exact wat je wil, dan kan je terecht op apotheekrenneboog.be. Heb je meer behoefte aan een persoonlijk gesprek of advies of heb je een geneesmiddel op voorschrift, dan kan je altijd langskomen in onze apotheek.

We merken ook een grotere vraag naar onze huismerken. DIe willen we graag gemakkelijk en veilig aan een grotere periferie ter beschikking stellen.

Geneesmiddelen zonder voorschrift en parafarmaceutische producten kunnen 24/7, eenvoudig, veilig en snel via internet besteld worden.

Onze producten

Waarom zetten we in op ons huismerk Renneboog?

Doorgeven van kennis en kunde is steeds het credo geweest ten huize Renneboog. Wat al goed is, versterken met nieuwe kennis en inzichten. Ons vakmanschap, verzameld in een pil, zalf of siroop, beantwoordt aan de specifieke noden van elk individu. Bewezen werking sinds 1877, op maat (indien nodig) en goed voor de portemonnee.

Hoe selecteren we onze kwaliteitsproducten?

We zetten niet in op het grootste productportfolio maar wel op een kwalitatief assortiment dat het resultaat is van een grondige leveranciersselectie. Niche boven generalist, aandacht voor duurzaamheid en productsamenstelling en natuurlijk een wetenschappelijk onderbouwde en bewezen werking, zijn onze criteria. Deze laatste klinkt mogelijks evident maar is het niet! Denk maar aan producten die onderworpen zijn aan mindere strikte regulatoire vereisten, bijvoorbeeld voedingssupplementen. Kwaliteit boven kwantiteit maakt dat we onze producten door en door kennen. Ons eigen huismerk voorop maar ook de geselecteerde merken, zoals Cent pur Cent, Louis Widmer, La Roche-Posay, Puressentiel, Uriage, Apivita, Avène, Vitanza, Soria, Arko, Eucerin, MyHealth en Bioderma.

Bestellen

Wat is de bestelprocedure?

In vier stappen naar een product bij je thuis:

  1. Plaats de gewenste producten in je winkelwagentje
  2. Keuze gemaakt? Klik via je winkelwagentje op ‘Afrekenen’
  3. Geef je gewenste lever- en factuurgegevens in. Kritische financiële gegevens worden nooit opgeslagen.
  4. Kies een betaalmethode uit. Je wordt automatisch herleid naar MultiSafepay, waar je de betaling veilig kunt afronden.

Wat is de levertermijn van je bestelling?

Indien je op een weekdag voor 16 uur bestelt, worden je producten dezelfde dag verzonden. Met Bpost hebben we een overeenkomst dat de bestelling binnen de 24u geleverd wordt. Dringende leveringen op zaterdag zijn eveneens mogelijk.

Omwille van beschikbare voorraden is het mogelijk dat sommige producten een langere leveringstermijn hebben dan hierboven vermeld. De kans dat dat voorvalt is eerder klein, vermits enkel onze courante producten getoond worden. We brengen je via mail op de hoogte indien het product niet voorradig zou zijn.

Ik wens een factuur, hoe en wanneer vraag ik deze aan?

Wens je een btw-conforme factuur? Gelieve ons hiervan op de hoogte te stellen in stap twee van het bestelproces, namelijk bij ‘Details bestelling’, onderaan de pagina bij ‘Bestelnotities’. Of contacteer ons.

Wat als ik het leveringsadres nog wens te wijzigen?

Nadat je jouw bestelling hebt doorgegeven, maken we onmiddellijk werk van verzending. Als het pakketje nog niet verzonden is, kan het leveringsadres nog aangepast worden.
Indien je het leveringsadres wenst aan te passen, vul dan meteen het contactformulier in. gelieve het bestelnummer toe te voegen. Bel ons meteen erna zodat we kunnen nagaan of het nog mogelijk is.

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog annuleren?

Breng ons meteen op de hoogte door het invullen van het contactformulier met vermelding van bestelnummer. Bel ons hierna zodat we kunnen ingrijpen voordat het pakketje verzonden wordt.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

De betaling wordt afgehandeld door MultiSafepay, waarbij verschillende betaalmiddelen worden aangeboden:

  • Bancontact/Mister Cash
  • Bankoverschrijving
  • Visa
  • MasterCard

Is elektronisch betalen wel veilig?

Om de veiligheid van de betaling te borgen op apotheekrenneboog.be werken we samen met betalingspartner MultiSafepay. Meer info kan je terug vinden op de website van MultiSafepay.

Wanneer is de betaling succesvol?

Een betaling is succesvol als je op de bedankingspagina terecht komt en een bevestigingsmail hebt ontvangen. Indien dit niet gebeurt, kom je terug op het betaalscherm (stap twee; details bestelling) en kan je eventueel opnieuw proberen met een andere betaalmethode.

Wanneer is mijn bestelling verzonden?

Na een succesvolle betaling, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingsmail op het door jou opgegeven emailadres.

Levering

Wat kost de levering van mijn pakketje?

We bieden een SmartbuyProof oplossing aan! Geen leveringskosten indien je bestelling 49 euro of meer bedraagt. In alle andere gevallen bedragen de leveringskosten 5 euro.

Hoe weet ik waar mijn bestelling zich bevindt?

Zodra je pakketje de apotheek verlaten heeft, krijg je een verzendbevestiging via mail. Via de bijgevoegde link kan je via de website van Bpost het traject van je pakketje volgen.

Wat is de levertermijn van mijn bestelling?

Zodra je bestelling geplaatst is, maken we ze met zorg voor je klaar.
Indien je op een weekdag voor 16 uur bestelt, ontvang je jouw pakketje de volgende werkdag.

Omwille van beschikbare voorraden is het mogelijk dat sommige producten een langere leveringstermijn hebben dan hierboven vermeld. De kans dat dat voorvalt is eerder klein, vermits enkel onze courante producten getoond worden. We brengen je via mail op de hoogte indien het product niet voorradig zou zijn.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Dan ontvang je een afwezigheidsbericht in de brievenbus met daarop de info waar je jouw pakketje de volgende werkdag kan afhalen.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als het opgegeven adres niet juist blijkt te zijn?

Indien Bpost het pakketje niet kan afleveren, wordt Apotheek Renneboog geïnformeerd. Vervolgens nemen we contact met je op.

Kan ik het pakketje laten leveren op een door mij gekozen locatie?

Zodra je pakketje de apotheek verlaten heeft, krijg je een verzendbevestiging via mail. Via de bijgevoegde link kan je via MijnVoorkeuren op de website van Bpost je leveringsvoorkeuren instellen. Je hebt vier mogelijkheden:

  • bij je thuis
  • bij een buur
  • op een veilige plaats
  • in een afhaalpunt of pakjesautomaat

Indien je geen leveringsvoorkeuren hebt ingesteld ontvang je, bij afwezigheid een bericht in de bus met hierop de info waar je je pakketje de volgende werkdag kan afhalen.

De levering van mijn pakketje loopt vertraging op. Wat nu?

In de verzendbevestiging kan je via de bijgevoegde link het traject van je pakketje volgen. In geval je meer informatie wenst, neem contact op met ons.

Mijn pakketje wordt geleverd in beschadigde toestand. Wat doe ik?

Bij voorkeur weiger je het pakketje, vervolgens wordt het geretourneerd naar Apotheek Renneboog. Indien het pakketje toch werd afgeleverd, neem je een foto van het ongeopend pakketje. Neem contact op met ons en hou je bestelnummer bij de hand.

Retour

Wat mag er geretourneerd worden en wat niet?

Tenzij beschadigd of in geval van gebrek, mogen geneesmiddelen en bederfbare producten niet geretourneerd worden omwille van redenen van gezondheidsbescherming en/of hygiëne.

Verkeerd geleverd(e) product(en) en/of producten met aantoonbare fout, dewelke ongeopend en in originele verpakking met alle originele documenten aanwezig, komen in aanmerking voor retour.

Bij twijfel, neem gerust contact op met ons. We helpen graag.

Hoe retourneren?

We trachten de administratie te beperken tot een minimum. Met de volgende stappen kan je een vlotte retour regelen:

  • Breng ons op de hoogte van de retourzending via ons contactformulier.
  • Er zit onmiddellijk een retourlabel bij de heenzending.
  • Dit retourlabel kleef je op het pakketje en zend je terug (zelfde verzendopties als heenzending).
  • Na goedkeuring betalen we je terug binnen de 14 werkdagen.

Mijn account

Welkom bij Renneboog! Waarom is het nodig eerst te registeren alvorens je een bestelling kan plaatsen?

We wensen een persoonlijke benadering, bovendien zijn we verplicht te weten aan we onze producten verkopen. De registratie is eenvoudig en kan gebeuren op twee manieren. Tijdens het bestelproces of prior aan de bestelling door op het account icoontje (rechtsboven op de homepagina) te klikken.

Je ontvangt een welkomstmail met login-in en automatisch gegenereerd paswoord. Via de bijgevoegde link kan je je accountgegevens raadplegen en wijzigen (o.a. paswoord).

Wat als ik mijn paswoord vergeten ben?

Je kan je paswoord resetten door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Er wordt vervolgens een wachtwoord reset-e-mail naar je geregistreerde e-mailadres gestuurd. Het kan enkele minuten duren voor die in je inbox verschijnt. Wacht minimaal 10 minuten voor je nog een poging tot resetten waagt.

Welke persoonsgegevens worden verzameld?

Op mijn account (link) kan je volgende persoonsgegevens beheren en consulteren

  • Logingegevens: e-mailadres en wachtwoord.
  • Persoonlijke gegevens: voornaam, naam, geboortedatum en adres.
  • De mogelijkheid is voorzien om een voorschrift te uploaden, er wordt gevraagd naar je telefoonnummer. Dit om eventueel te overleggen indien nodig.
  • Enkel voor bedrijven: facturatiegegevens

Hoe kan ik een voorschrift opladen?

Een voorschrift kan je uploaden op twee manieren, via de topbar in de homepagina en via mijn account.